تصاویری که به تازگی به بیرون درز کرده نشان می دهد که شرکت آلمانی پورشه در حال به پایان رساندن کار طراحی شاسی بلند ماکان بر پایه پلتفرم خودروی آئودی Q5 می باشد.
به گزارش CarXR.ir : با این حال ولفانگ هاتز – مدیر برنامه های پورشه – در مصاحبه ای گفت : ماکان یک Q5 با کلاه پورشه بر روی آن نیست و این شاسی بلند پلتفرمی کاملا متفاوت دارد.

وی در ادامه افزود : پورشه همه بخش های این خودرو اعم از موتور ، جعبه دنده و سامانه تعلیق را تغییر داده و این موارد حتی برای آئودی قابلا باور نیز نیستند.

هاتس همچنین تایید کرد که ماکان اولین محصول مدرن این شرکت است که به موتور چهار سیلندر مجهز  شده است.

با این وجود گفت که ماکان تا قبل از رونمایی در نمایشگاه سال بعد فرانکفورت وارد بازار نخواهد شد.

انتظار می رود که موتور چهار سیلندر این خودرو به فناوری توربو شارژ تجهیز شده باشد.

گفتنی است که پورشه از مدتی پیش اقدام به تولید شاسی بلند نموده و وارد بازار این خودروها لوکس شده است.



معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تخلف گران‌فروشی 146 میلیارد تومانی چهار شرکت واردکننده خودرو خبر داد.
مجتبی فراهانی - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - در پاسخ به اینکه برای کدام شرکت‌های واردکننده خودرو پرونده تخلف گران‌فروشی تشکیل شده است؟ اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها نمی‌توانیم نام شرکت متخلف را اعلام کنیم، با این حال در حدود یک ماه اخیر برای چهار واردکننده خودرو به دلیل گران‌فروشی پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی ادامه داد: این پرونده‌ها مربوط به شرکت‌هایی است که خودرو را با ارز ارزان و مرجع وارد کرده و آن‌ را با نرخ ارز آزاد وارد بازار کرده‌اند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه مبلغ تخلف ارزی واردکنندگان چه مقدار بوده است؟ خاطرنشان کرد: در این چهار پرونده مبالغ 111 و 35 میلیارد تومان و در مجموع 146 میلیارد تومان تخلف ثبت شده است که مربوط به واردکنندگانی است که خودروی وارد شده را به این میزان گران‌تر از نرخ واقعی فروخته‌اند.
فراهانی ادامه داد: معاونت بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دو اقدام اساسی را در این راستا انجام داده است. اول آنکه تمام واردکنندگانی که از ارز مرجع 1226 تومانی برخوردار هستند بدون استثنا تحت نظارتند تا کالا را با قیمت‌های واقعی و متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند.
وی افزود: همچنین شرکت‌هایی نیز که قبل از گروه‌بندی اولویت‌های برخوردار از ارز مرجع و همچنین تمام شرکت‌هایی که از سال 90 با ارز ارزان و مرجع کالا وارد کرده‌اند، تحت بررسی هستند تا کالای وارد شده را به قیمتی متناسب با نرخ ارز مصرفی عرضه کنند. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: با تمام افراد حقیقی و حقوقی که کالا را با ارز ارزان و 1226 تومانی وارد کرده‌ و قصد احتکار یا گران‌فروشی را دارند به شدت برخورد خواهد شد.
پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرده بود که با هرگونه گرا‌ن‌فروشی خودرو از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصول به شدت برخورد خواهد شد به‌گونه‌ای که در صورت تکرار سه باره‌ تخلف گران‌فروشی، واحد متخلف با مجازات تعطیلی و پلمب روبرو می‌شود.



خودروسازی ایران طی حدودا نیم قرن فعالیت خود پذیرای محصولات زیادی بوده و در این بین، برخی، سال‌ها میهمان جاده مخصوص مانده اند و برخی عمر مهمانی شان کوتاه بوده است.
اگر ملاک را ریشه و اصل و نسب خودروها در نظر بگیریم، بیشتر محصولاتی که در صنعت خودرو ایران به تولید رسیده اند، خارجی به حساب می‌آیند و با این «فرض» باید تنها سمند و رانا و تیبا را محصولاتی داخلی بدانیم.
حتی پیکان که نام خودروسازی ایران با آن پیوند خورده و برخی معتقدند در زمان خود سرمایه ملی بوده نیز در اصل محصولی انگلیسی به حساب می‌آید و پراید هم در اصل کره‌ای محسوب می‌شود.
هرچند حذف خودروها از خطوط تولید موضوعی طبیعی به شمار می‌رود و در صنعت خودرو دنیا نیز مرسوم است، اما این «حذف» معمولا «اضافه‌ای» نیز به دنبال خود دارد و آن که می‌رود، دیگری جایش را می‌گیرد. در واقع خودروسازان دنیا معمولا به اندازه خروجی شان، ورودی هم دارند و اگر خودرویی را حذف می‌کنند، محصولی به روزتر و کیفی تر را جایگزین می‌کنند.
این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد خودروسازی ایران به خصوص در دو سال گذشته خروجی زیاد داشته، اما نتوانسته برای همه آنها جایگزینی پیدا کند. از همین روست که طی این سال‌ها تنوع محصول در خودروسازی کشور کمتر و کمتر شده و همچنین تیراژ نیز افت کرده است. البته افت تولید امسال بیشتر به مشکلات مالی و عدم تامین قطعات مربوط می‌شود اما به هر حال حذف خودروها نیز اثر منفی خود را بر تیراژ گذاشته است. خروج خودروها از جاده مخصوص دلایل مختلفی داشته، از پیکان که به خاطر مصرف سوخت بالا و کمبود امکانات با ایران خودرویی‌ها وداع کرد، تا ماکسیما که قراردادش تمام شد و رفت.


زانتیا رفت و سراتو نیامد

اما مروری کنیم بر ماجرای خودروهایی که طی دو سال گذشته از جاده مخصوص رفته اند، دو سالی که خودروسازی ایران بیشترین حذفی‌ها را داشته است. اولین خودرویی که طی دو سال گذشته با جاده مخصوص وداع کرد، زانتیا بود. زانتیا به عروس فرانسوی شهرت داشت و ظاهر خاص و سرعت و شتاب آن سبب شد خیلی زود در دل ایراني‌ها جا باز کند. زانتیایی که در ایران به چشم می‌آید، محصول سیتروئن فرانسه است و در سال 1993 میلادی وارد خط تولید این شركت شد. هشت سال بعد سایپایی‌ها قراردادی را با سیتروئن منعقد کرده و طبق آن موفق شدند زانتیا را وارد خط تولید خود کنند. یکی از تبلیغات جالب آن زمان سایپا برای زانتیا این بود که گفته می‌شد این خودرو روی سه چرخ نیز تعادل خود را حفظ می‌کند. این خودرو روزهای ابتدایی که به ایران آمده بود، حدود 17 میلیون تومان قیمت داشت و محصولی نسبتا گران به شمار می‌رفت، اما به هر حال نکات مثبت آن مانند موتور 2000 سی سی و همچنین سرعت و شتاب زیادش سبب شد استقبال خوبی از آن به عمل آید. سایپایی‌ها در دوران مدیریت مهرداد بذرپاش تصمیم گرفتند ظاهر زانتیا را تغییر داده و آن را با شکل و شمایلی جدید تولید و روانه بازار کنند، اما این طرح ناکام ماند و کسی از زانتیای تغییر شکل یافته که «زانتیا2» نام داشت، استقبال نکرد. هرچند سایپایی‌ها چندان تمایلی به حذف زانتیا نداشتند، اما اتمام قرارداد با سیتروئن و اعلام این شرکت مبنی بر عدم تامین قطعات برای ادامه مونتاژ زانتیا، سبب شد تا نارنجی‌های جاده مخصوص مجبور به دل کندن از عروس فرانسوی شان بشوند. زانتیا پاییز سال 89 از سایپا رفت و این در حالی بود که سایپایی‌ها عنوان کرده بودند نیو سراتو را به جای آن مهمان خط تولید خود خواهند کرد. قرار بود این محصول در ابتدا به صورت فول ckd مونتاژ و پس از آن به مرور داخلی سازی اش انجام شود، اما تا به امروز که این اتفاق رخ نداده همچنان جای زانتیا در کیلومتر 17 جاده مخصوص خالی است. قیمت زانتیا در زمان خروج از خط تولید سایپا به بالای 32 میلیون تومان رسیده بود.
سایپایی‌ها اما پس از زانتیا، مجبور به وداع با ریو نیز شدند، ریویی که تجربه‌ای ناموفق در خودروسازی کره به حساب می‌آمد و به اصطلاح بازارش نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبه‌رو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد. ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل امسال نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که تا به امروز جایگزینی برای آن پیدا نشده است. شاید این از خوش شانسی ریو بود که وقتی برخی از بازارها این خودرو را پس زدند، بازار ایران با آغوش باز آن را پذیرفت و دوران خوشی را برایش رقم زد. ریو نیز مانند زانتیا تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در جای خود رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب می‌آمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر می‌دیدند. با این حال سایپایی‌ها مجبور شدند به‌رغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند، زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمی‌داد تولید ریو ادامه یابد. آن طور که مسوولان سایپا عنوان کردند، کیاموتورز به عنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کره‌ای نیز سال گذشته با جاده مخصوص وداع کرد. ریو زمانی که از خط تولید خارج شد، قیمت آن به مرز 16 میلیون تومان نیز رسید و این در حالی بود که پیش تر زیر 13میلیون قیمت داشت.


چشم بادامی‌ها

به پارس خودرو برویم، شرکتی که در دو سال گذشته با دو محصول خود وداع کرده است. این شرکت سال گذشته ابتدا با نیسان قشقایی خداحافظی کرد و این در حالی بود که قشقایی چندان فرصت نکرد در جاده مخصوص بماند و بازاری برای خود دست و پا کند. نام این محصول را ژاپنی‌ها با الهام از ایل قشقایی ایران انتخاب کرده بودند و می‌خواستند با این «نام» استقامت و قدرت بالای خودروی خود را به رخ بکشند. پارس خودرویی‌ها، قشقایی را با کلی امید و آرزو وارد خط تولید کردند و می‌خواستند روزهای خوش خود با پاترول و نیسان رونیز را در بازار شاسی بلندها بار دیگر تجربه کنند، اما در نهایت توفیقی به دست نیاورند. مشکل اینجا بود که قطعات قشقایی در انگلستان به تولید می‌رسید و انگلیسی‌ها نیز به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی قطعات لازم را در اختیار پارس خودرو نمی‌گذاشتند و این موضوع سبب شد تولید قشقایی به اصطلاح پا نگیرد. در حال حاضر یک سال و اندی می‌شود که مونتاژ قشقایی در پارس خودرو متوقف شده و با این حساب باید این محصول را نیز جزو وداع‌کنندگان با جاده مخصوص به حساب آورد. از قشقایی که بگذریم، پارس خودرویی‌ها هفته گذشته نیز با یکی از محبوب‌ترین محصولات خود خداحافظی کردند. ماکسیما که یکی از پرمصرف‌ترین و گران‌ترین خودروهای سواری مونتاژ داخل محسوب می‌شود، به دلیل اتمام قرارداد پارس خودرو و نیسان موتورز ژاپن مجبور به ترک جاده مخصوص شد. این چشم بادامی ژاپنی، تیرماه سال 1380 به ایران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد. یکی از نقاط قوت این محصول حجم موتور آن به حساب می‌آمد که 3000 سی سی بود و این موضوع برای مشتریان ایرانی به فاکتور مهمی در خرید ماکسیما تبدیل شد. از آن سو البته مصرف سوخت زیاد نیز یکی از نقاط ضعف ماکسیما بود که با حجم موتور بالای آن ارتباط داشت. پارس خودرویی‌ها در طول حدودا 11 سالی که از ماکسیما پذیرایی کردند، بیش از 27 هزار دستگاه از این خودرو را به مونتاژ رساندند و در این بین سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دنده‌ای بوده است. ماکسیما زمانی قیمتی زیر 40 میلیون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 میلیون تومان هم رد شده است. پارس‌خودرو قصد دارد از ظرفیت خالی مانده ماکسیما برای مونتاژ نیسان تیانا استفاده کند.


206 و 207 هم...

اما اگرچه ایران خودرویی‌ها هنوز رسما خروج پژو 206 و 207 را از خط تولید خود تایید نکرده‌اند، اما گفته می‌شود این دو محصول محبوب نیز تقریبا از جاده مخصوص رفته‌اند. به نظر می‌رسد عدم همکاری مناسب پژو با ایران چاره‌ای جز رفتن 206 و 207 پیش پای آبی‌های جاده مخصوص نگذاشته و آنها به‌رغم میل باطنی شايد مجبور به خداحافظی با اين دو خودرو شوند. ايران خودرو قبل از پژو 206، عرضه محصول 205 را آغاز كرد و با توجه به محبوبيت خودروي 206 توليد 205 را متوقف و در سه ماهه دوم سال 1380، محصول 206 را جايگزين آن كرد. 206 خودرویی هاچ‌بک است، اما ایران خودرویی‌ها بعدها مدل صندوقدار آن را نیز طراحی کردند، با این حال پژو اجازه نداد لوگوی ایران خودرو روی این محصول حک شود. نگاهی به بازار خودرو کشور طی چند سال گذشته نشان می‌دهد 206 یکی از پرفروش‌ترین خودروها بوده است. ایران خودرویی‌ها 206 را به محصول شماره یک خود تبدیل کرده بودند، اما مشکلات تامین قطعه که از ابتدای امسال گریبان آنها را گرفت سبب شد تا تیراژ 206 افت شدیدی را تجربه كند. البته گفته می‌شود ایران خودرو قصد دارد مدل صددرصد داخلی این محصول را آذر ماه تولید کند، اما فعلا که جای 206 در جاده مخصوص تقريبا خالی است. پژو 207 نیز داستانی مشابه هموطن‌اش دارد، به نحوی که این خودرو نیز قربانی کمبود قطعه شده و هم‌اکنون تیراژش به صفر رسیده است. ایران خودرو می‌خواهد رانا را جایگزین 206 کند، اما برای جانشین 207 تصمیمی نگرفته است.



سه شنبه 30 / 7 / 1391برچسب:ماکسیما, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

مدیرعامل اسبق پارس خودرو با تایید پایان تولید خودروی ماکسیما روند تولید این خودرو در ایران و دلایل توقف تولیدش را تشریح کرد. هاشم یکه‌زارع در این رابطه اظهار کرد: سال 1379 با انتصاب اینجانب به عنوان مدیرعامل پارس خودرو استراتژی تولید خودروهای لوکس در این شرکت باز تعریف شد.
مدیرعامل اسبق پارس خودرو ادامه داد: با تدوین این استراتژی مذاکراتی با شرکت نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن زمان با نام sephiro (سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت. به‌گونه‌ای که پس از مذاکرات طولانی مقرر شد تمام قطعات این خودرو با قیمتی در حد 1000 دلار بیشتر از قیمت زانتیا که در آن زمان در سایپا تولید می‌شد، در اختیار پارس خودرو قرار گیرد. یکه‌زارع افزود: همزمان با تولید ماکسیما در آمریکا خط تولید این خودرو در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک در پارس‌خودرو راه‌اندازی شد، البته پیش‌بینی اولیه آن بود که 50 درصد تولید دنده‌ای و 50 درصد اتومات باشد، اما با توجه به رویکرد خریداران، 80 درصد تولید به ماکسیمای اتومات اختصاص یافت. وی با بیان اینکه برخلاف آنچه که گفته شده حتی یک دستگاه ماکسیما نیز به صورت cbu وارد نشده و این خودرو از ابتدا در ایران تولید شد، خاطرنشان کرد: اولین مشتری ماکسیما نیز مرحوم دکتر عظیمی، اقتصاددان معروف ایرانی بود.
مدیرعامل اسبق پارس خودرو ادامه داد: نکته قابل توجه در تولید ماکسیما این بود که از زمان انعقاد قرارداد تولید ماکسیما در اسفند 79 تا آغاز تولید آن در اسفند 80 تنها یک سال طول کشید در حالی که به طور معمول این روند دو ساله طی می‌شد.
وی افزود: ماکسیما آن زمان تنها خودروی لوکس تولید داخل محسوب می‌شد البته هنوز هم به جز بدنه خودرو که مربوط به یک دهه پیش است، از نظر مشخصات فنی اولین و از نظر ایمنی نیز یکی از ایمن‌ترین خودروهای تولید داخل محسوب می‌شود. یکه‌زارع با بیان اینکه قرارداد پارس خودرو و نیسان در زمینه تولید محصولات نیسان در ایران انحصاری بوده و هیچ شرکت دیگری حق تولید این خودروها را در ایران نداشته و ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز دلیل توقف تولید این خودرو نه پایان قرارداد و برخی تحریم‌های خارجی، بلکه رویکرد خودروسازان بزرگ در برابر تولید خودروهایی با عمر یک دهه است. یکه‌زارع تصریح کرد: طبق قرارداد، شرکت نیسان موظف است که از زمان توقف خط تولید ماکسیما در ایران تا 10 سال آینده قطعات یدکی این خودرو را تامین کند؛ بنابراین خریداران نباید نگرانی از بابت این موضوع داشته باشند.



نسل جدید از مرسدس – بنز e63 amg با موتوری قدرتمندتر و ظاهری جدید سال آینده رونمایی خواهد شد. رقیب آینده خودروهای ب ام و m5 و آئودی rs6 سال آینده و تحت مدل 2014 معرفی خواهد شد.
گمانه زنی ها حاکی از آن است که مرسدس – بنز e63 amg 2014 با سپرهای جلو و عقب جدید ،چراغ های جلو ، چراغ های led و جلو پنجره ای باز طراحی شده و دارای ظاهری بسیار متفاوت خواهد بود.
انتظار می رود مرسدس – بنز e63 amg دارای توانی 550 اسب بخاری باشد و با یک بسته ارتقایی موتور عرضه گردد.
این موتور می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت e63 amg را از 4.3 ثانیه نسخه فعلی به 3.4 ثانیه برساند.
گمان می رود که نسل جدید این خودرو از سه ماهه سوم سال 2013 وارد خط تولید شود و در نمایشگاه بین المللی اتومبیل فرانکفورت رونمایی گردد.
هنوز جزئیات کامل تری از e63 amg منتشر نشده است.



مجله ماشین – هشتمین سالگردمراسم گردهم آئی اتومبیل های کلاسیک، مدرن، و اسپرت،(کنکورس دی الگانس) که در آمریکا برگزار می شود یک ماه و نیم پیش، یعنی در 14 سپتامبر 2012، با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد. به تازگی تصاویر زیبائی از برگزاری این گردهم آئی در یکی از وب سایت های معتبر خودروئی منتشر شده است، که مشاهده ی برخی از آنها، خالی از لطف نیست.



«مجله ماشین» - سارقی که چهارشنبه اقدام به سرقت وانت «مجله ماشین» کرده بود، توسط ماموران پلیس راه نایین دستگیر شد.
این سارق ساعت 4 صبح روز چهارشنبه 26 مهرماه جاری، وانت «مجله ماشین» را سرقت کرد. بلافاصله با اعلام مشخصات خودرو سرقتی به پلیس آگاهی فاتب، جستجو برای خودرو سرقتی در دستور کار قرار گرفت.
بررسی ها در خصوص این سرقت و فرد متهم به ارتکاب سرقت آغاز شد، تا در همان روز ساعت 21، هنگامی که این فرد قصد عبور از پلیس راه نایین را داشت، توسط ماموران متوقف شد.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، با استعلام شماره پلاک خودرو، مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و ماموران نیز راننده خودرو را جهت بررسی های بیشتر به مقر انتظامی منتقل کردند.
متهم دستگیر شده در بازجویی به سرقت خودرو اعتراف کرد.
در همین راستا، روابط عمومی «مجله ماشین» ضمن پوزش از همه خوانندگان، اعلام کرد: شماره جدید با 2 روز تاخیر ، شنبه در شهرستان ها توزیع خواهد شد.



به گزارش CarXR.ir : نظر به حضور چشمگیر شرکت کنندگان در مسابقه 5 آبان و اعمال تغییرات در روند برگزاری کلاس های مختلف، از کلیه رانندگان درخواست می شود در روز جمعه، 5 آبان ماه، قبل از ساعت 9.5 صبح در محل بوستان ولایت حضور یابند و بدین ترتیب تیم برگزاری را در راستای زمان بندی بهتر یاری نمایند.درب ورودی مسیر پیست درگ پس از ساعت 9.5 بسته خواهد شد و شرکت کنندگانی که پس از ساعت مقرر در محل حضور یابند اجازه ورود به مسیر و شرکت در مسابقه را نخواهند داشت. لازم به ذکر میباشد , رانندگانی که بعد از ساعت 9.5 درمحل بوستان ولایت حضور یابند هزینه ثبت نامشان باز گردانده نخواهد شد.به منظور پیشگیری از بروز ناهماهنگی زمانی، توصیه می شود رانندگانی که برای نخستین بار در مسابقات شرکت می کنند، در روزهای پیش رو ،مسیر حرکت خود به سمت بوستان ولایت را بررسی کرده و با در نظر گرفتن احتمال ترافیک سبک در روز جمعه، برنامه خود را برای حضور به موقع (قبل از ساعت 9.5) در روز مسابقه تنظیم نمایند.استارت کلاس ها در رقابت پنجم آبان ماه برای نخستین بار به صورت ترکیبی انجام می شود و لازم است کلیه رانندگان (به خصوص شرکت کنندگان کلاس های GT و SUPER GT) برای ثبت زمان در اولین دقایق مسابقه آمادگی داشته باشند.



شرکت آپکو تجهیزات سفارشی مخصوص خودرو رانا را به منظور پاسخگویی به نیاز قشر جوانان عرضه می کند.
این شرکت پس از ماه‌ها كار كارشناسي ، تجهيزاتي متناسب با امكانات فني خودرو رانا تعريف و در اختيار مشتريان قرارمی دهد، كه براي نخستين بار كروز كنترل متناسب‌سازي شده با خودرو رانا از جمله اقلام ویژه ای است كه به زودي به صورت انبوه به مشتريان اين خودرو در قالب افترمارکت عرضه خواهد شد
به طور كلي این اقلام سفارشي در پنج دسته کلی تغییرات ظاهری، ایمنی، رفاهی، مسافرتی و تیونینگ عرضه می‌شود كه از جمله این تجهیزات سفارشی می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، سانروف، چادر مخصوص خودرو، کويیک‌شیفتر، پایه باربند اسکی،دوربین دید درشب،سنسوردنده عقب، شمع جرقه زنی پایه بلند و فیلتر هوای اسپرت رانا و ... اشاره کرد. اين قطعات تاييدیه های لازم فنی و مهندسی را نیز اخذ نموده است.



شنبه 25 / 7 / 1391برچسب:حراج, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

خودروساز ژاپنی نیسان قراردادی تجاری با سریع‌ترین مرد جهان برای ارائه نسخهٔ های جدیدی از نیسان GT-R بست.کمی دربارهٔ سریع‌ترین مرد جهان بدانید،اوسین بولت (Usain Bolt) متولد 21 اوت سال 1986 در جامائیکا می‌باشد،وی در حال حاضر دارای دو رکورد دوی 100متر و 200 متر المپیک و دارای شش مدال طلای المپیک می‌باشد،اوسین اولین شخصی است که همزمان دارای دو رکورد در رشته دو و میدانی می‌باشد.اما نیسان یک نسخهٔ مخصوص از نیسان GT-R را به بولت اهدا کرد،این خودرو رنگ بسیار زیبایی دارد،داخل این خودرو هم با قطعات طلا تزئین شده است که سبب به وجود آمدن یک طراحی زیبا و برجسته شده است.


 اما بولت این خودروی طلایی را نگه نمی‌دارد،این خودرو در وب‌سایت epay به حراج گذاشته خواهد شد و درآمد حاصل از آن به موسسهٔ خیریهٔ بولت اهدا خواهد شد. درآمد حاصل از این حراج برای ایجاد فرصت‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و جوانان در کشور جاماییکا صرف خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد همکاری بولت و نیسان به اینجا ختم نمی‌شد،زیرا متخصصان نیسان تصمیم دارند که یک GT-R جدید دیگر طراحی کنند که هیچ اطلاعات دیگری از این موضوع منتشر نشده است.
 اوسین بولت جاماییکایی عنوان افتخاری”مدیر هیجان” را به عنوان سفیر تجاری برای نیسان GT-R دریافت کرده است و همکاری نیسان با  اوسین بولت یک بازاریابی جهانی برای نیسان خواهد بود.



با ابلاغ مصوبه کمیته قیمت‌گذاری و اعمال نرخ‌های جدید خودروهای پرتیراژ داخلی، سطح قیمتی خودروهای ارزان قیمت نیز تغییر کرد. در سال‌های اخیر تلقی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروهای ارزان محصولاتی با سطح قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان بود. البته این تلقی بین مسئولان صنعتی کشور نیز طرفدار داشت؛ به‌گونه‌ای که رییس سابق هیات عامل ایدرو (به عنوان رئیس هیات مدیره ایران خودرو و سایپا) بر برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای ارزان در سطح قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان تاکید می‌کرد.
در این میان، در چند ماه اخیر برخی تلاطمات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز موجب شد که نرخ‌ بازار‌ آزاد خودروهای ارزان قیمت داخلی به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یابد. حدود 10 روز پیش نیز با مصوبه کمیته قیمت‌گذاری، نرخ‌ تمام خودروهای ارزان داخلی رسما به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافت. البته تنها استثنا در این میان خودروی وانت پیکان است که قیمت رسمی آن اندکی کمتر از 10 میلیون تومان است.
به این ترتیب درحال حاضر خودروهایی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان به نوستالژی مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل شده و به خاطره‌ها پیوسته‌اند؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون خودروهای با قیمت بین 10 تا 15 میلیون تومان میراث‌دار عنوان خودروهای ارزان قیمت شده‌اند. البته نکته جالب توجه آن است که همین خودروها نیز به قیمت‌های رسمی در نمایندگی‌های فروش خودروسازان یافت نمی‌شوند و قیمت‌های آن‌ها در بازار ‌آزاد تا نزدیکی سطح قیمتی 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
در چنین شرایطی رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران معتقد است که گرچه هزینه‌های تولید خودرو در کشور افزایش یافته اما رشد قیمت فروش خودرو بیش از نرخ‌های فعلی خارج از آستانه تحمل مردم خواهد بود.
سیدمحمد جعفری گفت: در شرایط فعلی دولت می‌تواند با جبران بخشی از افزایش هزینه‌های تولید خودرو از یک سو از ضرر و زیان خودروسازان جلوگیری کرده و از سوی دیگر نیز مانع از رشد بیشتر قیمت فروش این محصولات شود.
او تاکید کرد:‌ در حال حاضر نمی‌توان منکر ضرر و زیان تولیدکنندگان قطعه و خودرو در کشور شد. با این حال اگر قرار باشد افزایش هزینه‌های خرید مواد اولیه، حق بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های تولید خودرو منجر به گران شدن قیمت فروش این محصولات شود، مشخص نیست که تا کجا می‌توان به رشد قیمت‌ها ادامه داد.
وی با بیان این که باید سقفی در زمینه رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر آستانه تحمل مردم در زمینه رشد قیمت این محصولات به سر آمده و افزایش قیمت‌ها بیش از میزان فعلی به ضرر مصرف‌کننده بوده و درنهایت موجب رکود بازار خودرو خواهد شد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: در حال حاضر با قیمت‌های فعلی نیز مصرف‌کنندگان زیادی حاضر به خرید خودرو نیستند بلکه تعدادی دلال در سراسر کشور هستند که خودروها را بین خود دست به دست کرده و موجب رشد بیشتر قیمت‌های بازار می‌شوند. جعفری افزود: پیش از این عنوان می‌شد که با رشد قیمت رسمی خودرو، فاصله بین این قیمت‌ها با نرخ‌های بازار آزاد از بین خواهد رفت. با این حال تجربه ماه‌های اخیر نشان داده که هرچه قیمت رسمی خودروها افزایش یابد به میزان بیشتری از آن، قیمت بازار آزاد این محصولات افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این که دولت می‌تواند با ارائه تسهیلاتی در حوزه‌هایی چون خدمات بیمه‌ای، مالیات، بانک و نرخ ارز هزینه‌های تولید خودرو در کشور را کاهش دهد، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید به عنوان نهادی که حرف آخر را در عرصه اقتصاد می‌زند وارد عمل شده و از پتانسیل‌ها و قوای حکومتی خود برای تثبیت بازار خودرو استفاده کند؛ به‌گونه‌ای که هم خودروساز به عنوان یک بنگاه اقتصادی متضرر نشده و هم رشد هزینه‌های تولید به مصرف‌کنندگان منتقل نشود.
قیمت‌های جدید خودروهای پرتیراژ داخلی هفته گذشته به خودروسازان ابلاغ شد. گرچه برخی خودروسازان مدعی بودند که با رشد قیمت‌های رسمی خودرو نرخ بازار آزاد این محصولات کاهش خواهد یافت اما با ابلاغ قیمت‌های رسمی نرخ انواع خودرو در بازار نیز افزایش یافته است.



قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول گفت: نمونه‌های وانت سمند در دست ساخت بوده و تا چند ماه آینده برای انجام آزمون‌های اولیه آماده می‌شود.
میرجواد سلیمانی اظهار کرد: براساس این نمونه‌ها و پس از انجام فعالیتهای طراحی و تست، قالبهای اصلی و تجهیزات خطوط تولید سمند وانت با استفاده از دانش فنی داخلی، در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو ساخته خواهد شد.
وی ظرفیت حمل بار وانت سمند را 800 کیلوگرم ذکر کرده و آنرا گزینه مناسبی برای تقاضای بازارخودروهای کار دانست.
قائم مقام ایران خودرو از تنوع موتورهای قابل نصب برروی وانت سمند خبر داد که شامل موتور ملی ef7 پایه گازسوز و بنزینی، موتورهای خانواده xu، موتور دیزل ملی و غیره است.
سلیمانی گفت: با تکیه بر تجارب و دانش فنی طراحی که طی اجرای پروژه‌های متعدد در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید کسب شده، در طراحی وانت سمند روشهایی اتخاذ شده تا ضمن کاهش هزینه‌های اجرائی پروژه، این محصول در کمترین زمان ممکن به تولید انبوه برسد.
وی تصریح کرد: نمونه‌های اولیه این خودرو مورد آزمون قرار خواهد گرفت که پس از حصول اطمینان از تامین اهداف و استانداردهای مصوب ایران، تولید انبوه آن در ایران خودرو آغاز خواهد شد.



متخصصین تیونینگ tj fahrzeugdesin از تبدیل یک دستگاه ب ام و سری یک کوپه به یک 1m کوپه خبر دادند.
همان طور که می دانید تولید 1m کوپه بعد از فروش 6331 دستگاه از آن متوقف شد و بسیاری ار علاقه مندان را از داشتن یک دستگاه از آن ناامید ساخت.
اما شرکت tj fahrzeugdesin با ارائه بسته ارتقایی جدیدی شرایط را برای تبدیل ب ام و و سری یک کوپه به مدل 1m مهیا نمود. در این تیونینگ تلاش شده ظاهر کلی خودرو بهبود یابد و قدرت موتور چهار سیلندر آن بیشتر شود.
متاسفانه هنوز جزئیات دقیق تری از عملکرد و تغییرات ظاهری این خودرو در دسترس نیست.
بایستی یادآوری کرد خودروی ب ام و 1m کوپه تنها در سه رنگ مشکی ،سپید و نارنجی عرضه می شد و مجهز به رینگ های 19 اینچی آلیاژی ،دیفرانسیل m ،طراحی آیرودینامیک dsc و جعبه دنده ای شش سرعته بود.
این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر 2979 سی سی به قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر می باشد.
خودروی ب ام و 1m کوپه می تواند ظرف مدت زمان 4.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و به بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.



«مجله ماشین» – کمپانی "کیا"، با همکاری دو کمپانی dc entertainment و rides، نسخه ی خاصی از مدل optima sx limited را، که با الهام از شخصیت سینمائی batman تزئین شده، و عواید فروش آن صرف امور خیریه (کمک به مردم محروم آفریقا)، خواهد شد، آماده، و از آن رونمائی کرد.
رینگ های 20 اینچی 5 پره مزین به لوگوی "بت من"، کالیپرهای ترمز ksport، کیت بدنه ی منحصر بفرد، استفاده از چراغهای نئون زرد رنگ در زیر خودرو، استفاده از رنگ مشکی مات به همراه طراحی عکس "بت من" به رنگ piano-black، در قسمت جلو و عقب، و بهره مندی از سیستم اگزوز اسپرت، از جمله ویژگیهای شاخص این خودرو به شمار می روند.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، این خودرو در بخش داخلی نیز، همانند بخش خارجی، دارای ویژگیهای منحصر بفردی است، که از میان شاخص ترین آنها می توان به: استفاده از چرم درجه ی یک به رنگ مشکی و اکسنت های زرد، مزین شدن جداگانه ی تمام صندلی ها، به لوگوی "بت من"، و طراحی بسیار خاص کنسول مرکزی اشاره کرد. حسن ختام اتمام این پروژه، یک دست لباس مخصوص "بت من" است، که درون صندوق بار این خودرو جای گرفته، و به خریدار آن هدیه می شود. شایان توجه است، خودروی مورد بحث، حاصل 40 ساعت کار و تلاش هنرمندان این سه کمپانی است،که طبق اعلام مسئولین "کیا"، اواخر این هفته، در میدان time warner "نیویورک"، و در خلال برگزاری مراسم jla، به نمایش در می آید.
به اطلاع مخاطبین فهیم "مجله ی ماشین" می رساند، مراسم jla، جشنی است که از طرف کمپانیdc entertainment برگزار می شود، و در طی آن، راجع به تمامی قهرمان هائی که توسط این کمپانی خلق شده اند (بت من، زن شگفت انگیز، آکوئا من و ...)، صحبت می شود.



تصاویر بیشتر وویدئو در لینک زیر

www.pedal.ir/ویژه/مازراتی-گرن-توریسمو-وارداتی-در-ایران/

می گویند یکی از قوانین ورود به باشگاه سوپر اسپرت ها شتاب صفرتاصد خودروست که اگر زیر 4.0 ثانیه نباشد چندان تحویلش نمی گیرند! داستان ما با مازراتی گرن توریسموسال 2007 که گرن توریسمو برای نخستین بار راهی بازارهای جهانی شد؛ همه هوادارانش انتظار تقابل آنرا با سایر سوپر اسپرت ها می کشیدند درحالیکه به اعتقاد ما هدف مازراتی از ساخت چنین خودرویی، عرضه یک سوپر اسپرت تمام عیار نبود؛ نگاهی منتقدانه به مدل های سابق مازراتی نشان می دهد که از اواسط دهه هشتاد میلادی تا سال 2004، مدل های این شرکت با آنکه به لحاظ فنی کم و بیش تفاوتی با سایر خودروهای اسپرت مطرح جهان نداشتند اما با لحاظ ظاهری اکثرا از یک چیز رنج می بردند و آن هم بلا تکلیفی ظاهرشان بود.

نداشتن روح ایتالیایی در خودروها یا نزدیکتر شدن زبان طراحی آنها (به ویژه در دهه نود) به خودروهای آلمانی شاید دو نکته مهمی باشند که مازراتی در سال های آغازین هزاره سوم میلادی برای برطرف کردن آن اصرار و پافشاری زیادی داشت. با آمدن نسل پنجم کواتروپرورته در سال 2003 دیگر همه چیز برای یک تحول انقلابی آماده بود؛ پنین فارینا رگ خواب مازراتی را به خوبی پیدا کرد؛ او بود که سال 1948 نخستین اسپایدر مازراتی یعنی مدل A6GCS را طراحی کرد پس بهتر از هر کسی می دانست که مازراتی بدنبال چه چیزی است.

جالب است که از آن سال پنین فارینا در طراحی هیچ کدام از مدل های مازراتی دستی نداشت تا 55 سال بعد که طراحی کواتروپورته نسل پنجم را برعهده گرفت. با استقبال از کواتروپورته، مازراتی به دنبال سومین همکاری خود با پنین فارینا رفت که نهایتا این همکاری در سال 2007 به ثمر نشست و گرن توریسمو به تولید رسید؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق مازراتی بی نهایت زیبا بود و طراحی بی نظیرش همه را به تحسین واداشت.

اما همه این چیزها را که گفتیم مقدمه ویدئوی بسیار جالب و البته قابل تامل زیر است که توسط بخش خبری سیما تهیه شده؛ ویدئویی که به مخاطبانش قصد القا کردن مفاهیمی دارد که به حقایق موجود جامعه 180 درجه در تناقض است؛ با دیدنش چنان برق سه فاز ما را گرفت که تصمیم گرفتیم همین ولتاژ را به شما هم منتقل کنیم!
# آدم اگه زحمت بکشه میتونه ماشین گرون قیمتی هم بخره . . . ؟؟؟ آقای مجری شما را که نمی دانیم ولی ما هم اکنون در شرایطی هستیم که ارزان ترین خودرویمان پراید 12 میلیونی است که بیشتر خانواده ها بعد از سال ها پس انداز، توانایی خرید آنرا پیدا می کنند. حالا این خودروی میلیاردی دقیقا صحبت چندسال زحمت است؟!
# خرید یک خودروی میلیاردی اصولا چه ارتباطی با حاشیه امنیت سرمایه گذاری در ایران دارد؟؟؟ وقتی سرمایه شخصی آنقدر هست که حدود یک میلیارد آنرا فقط برای خودرویش خرج می کند پس از کجا می دانید که مابقی پول خود را در کجا و به چه صورتی سرمایه گذاری کرده؟!
# خبرنگار می گوید: برای خیلی ها رویایی و دست نیافتنیه؛ خودروهای شیک و لوکسی که نظر هرکسی رو به خودش جذب میکنه . . . ما که بالاخره نفهمیدیم حرف آقای مجری را گوش کنیم که می گفت اگر زحمت بکشید می خرید یا باور قلبی آقای خبرنگار را که معتقد است خرید چنین خودرویی در حد یک رویاست؛ آقایان بالاخره ما زحمت بکشیم یا نکشیم؟!
# ماهم با این جمله مالک محترم که: آدم اگه کار کنه میتونه یه ماشین مازراتی یا حتی بهترشم داشته باشه . . . . کاملا موافقیم ولی طبق کنجکاویمان یک سوال هم از ایشان داریم؛ این چه کاری است که فقط ده تا بیست نفر در کشور قادر به انجام آن هستند؟! چرا که مازراتی های وارداتی هم تقریبا همین تعدادند!

# وقتی مجری تحصیلات و کار مالک را پرسید ناخودآگاه به این فکر افتادیم که مثلا چند نفر از دکترین عمران هم اکنون شغلی برای خودشان دارند؟! یا مثلا چند نفر از آنها در 32 سالگی قادر به خرید یک خودروی معمولی هستند چه رسد به خودروی چند صد میلیونی؟! ولی از آنجایی که این سوالات و سوالات دیگر مربوط به وزارتخانه های خاصی می شدند از پی گرفتن رشته افکارمان منصرف شدیم.
# طبق گفته های مالک شتاب صفرتاصد این خودرو 3.0 ثانیه و حداکثر سرعتش 320 کیلومتر برساعت است که احتمالا به خاطر استرس موقع فیلمبرداری این اعداد را گفته! بالاخره همه ما وقتی دچار استرس می شویم ممکن است تصمیمات نادرست یا حرف های اشتباهی بزنیم که کاملا هم منطقی است! برای یادآوری سایر مالکین محترم می گوییم که شتاب صفرتاصد گرن توریسمو معادل 5.2 ثانیه و حداکثر سرعتش 285 کیلومتر برساعت است که اگر مدل گرن توریسموS باشد این اعداد به ترتیب 4.8 ثانیه و 300 کیلومتر برساعت خواهند بود.
# نکته آخری که در این ویدئو جلب توجه می کند، آهنگ پس زمینه آن است که ذهنمان را به جاهای بدی می کشاند! درحالیکه مالک صراحتا اظهار می کند که از خانواده ای عادی است پس تدوینگر این ویدئو چه اصراری داشته تا از این موسیقی استفاده کند؟؟؟! یعنی باور کنیم که فقط بخاطر ایتالیایی بودن این خودروست یا اینکه … !

 



سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید محصولات شرکت کرمان موتور را ابلاغ کرد. قیمت جدید محصولات این شرکت به شرح زیر تعیین شده است:

1- لیفان 520i معادل 18 میلیون و 170 هزار تومان

2- لیفان 620 با موتور 1600 سی‌سی 24 میلیون و 165 هزار و 755 تومان

3- لیفان 620 با موتور 1800 سی‌سی 37 میلیون و 200 هزار تومان

4- جک کلاس a (توجوی) هاچ بک 27 میلیون و 600 هزار تومان

5- جک کلاس a (توجوی) صندوق دار 28 میلیون و 800 هزار تومان



سه شنبه 23 / 7 / 1391برچسب:فورد,حراج, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

برای کلکسیونرها تفاوتی ندارد که چقدر برای چه خودرویی می پردازند؛ وقتی آنها خودرویی پیدا میکنند که در دنیا تک باشد حاضرند هر بهایی برای تصاحب آن بپردازند. یکی از این کلاسیک های کمیاب جهان فورد Model A است که به تازگی راهی حراجی RM شده . . .

حراجی RM با آنکه زیرمجموعه های فعالی در ایالات متحده، انگلستان و آلمان دارد اما ساختمان مرکزی آن در کانادا هم اکنون میزبان این خودروی 109 ساله است. در تمام این سال ها این فورد تنها پنج مالک داشته که اولین آنها شخصی آمریکایی با نام Herbert L. McNary بوده که بیش از پنج دهه این خودرو را در تملک داشته است. این خودرو بعدها (یا به عبارت دیگر برای آخرین بار) در سال 2007 بازسازی شد که طی آن پیشرانه ای مشابه اورجینالش بر روی Model A قرار گرفت و غیر از این هم تغییر دیگری در آن روی نداده است.

نسل اول فورد Model A که توسط خود هنری فورد طراحی شده بود، در سالهای 1903 و 1904 با پیشرانه دو سیلندر به حجم 1668cc راهی بازار شد که تنها 8 اسب بخار قدرت داشت. گیربکس دو دنده ای این خودروی 562 کیلوگرمی می تواند Model A را به حداکثر سرعت 45 کیلومتر برساعت برساند. تنها 1700 دستگاه از این خودرو راهی بازار شد که در ایالات متحده 750 دلار قیمت پایه ای داشت که البته حدس می زنیم برای آن سال ها قیمت فوق العاده بالایی باشد!اما بر روی این خودرو دو آپشن سفارشی هم موجود است که قیمت آنرا به 880 دلار رسانده؛ یکی سقف چرمی آن با قیمت 30 دلار و دیگری صندلی های عقب به همراه درب عقب که به تنهایی 100 دلار هزینه داشته اند. پیش بینی می شود که این خودرو در حراجی RM با قیمتی در حدود 300,000 تا 500,000 دلار به فروش برسد.

تصاویر بیشتر درwww.pedal.ir/فورد/حراج-قدیمی-ترین-فورد-جهان/



متخصصین تیونینگ شرکت eas کالیفرنیا اولین تصاویر و جزئیات سدان ب ام و e90 m3 ارتقا یافته را منتشر کردند.
اگر چه نام کامل این شرکت european auto source می باشد ولی دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و این یعنی اولین نسخه ب ام و m90m3 ارتقا یافته وارد بازار ایالات متحده می شود.
طبق اعلام eas سدان قدرتمند فوق دارای بدنه ای زرد می باشد و همه قسمت های آن به صورت دستی و مجزا رنگ شده اند.
بر روی بدنه این خودرو باله های اسپرت و قاب آینه های کناری تماما از الیاف کربنی ساخته شده اند.
همچنین سقف e90 m3 ،اسپولیر عقبی و سپر جلوی آن نیز از جنس الیاف کربنی مستحکم و سبک کربنی می باشند.
بر روی موتور این خودرو سامانه سوپر شارژ ess tuning vt2 – 600 نصب شده و جنس اگزوز های آن از فلز تیتانیوم می باشد.
البته تغییراتی نظیر نصب صندلی های جدید و نمایشگرهای جدید میزان سوخت و درجه حرارت روغن بر روی طراحی داخلی کابین نیز صورت گرفته است.
با این حال هنوز جزئیات زیادی از این خودرو در دسترس نیست و اطلاعاتی درباره عملکرد موتور آن موجود نمی باشد.



فرصت را نباید از دست داد! درحالیکه کمتر از 3 ماه از معرفی رسمی CLS شوتینگ بریک بیشتر نمیگذرد، مهندسین برابوس دست به کار شدند تا شرکتشان نخستین تیونری باشد که به سراغ این خودرو می رود . . .

سپر جدید جلو به همراه LEDهای مخصوص روز و رکاب های جانبی و گلگیرها را خوب نگاه کنید چرا که می گویند جدید هستند! اسپویلر زیر سپر جلو نیز از پکیج AMG به عاریت گرفته شده و فقط مختص مدل های CLS 63 AMG است.

رینگ ها نیز از سه مدل P و Q و R مخصوص برابوس و با شش طرح مختلف قابل سفارش هستند که سایز آنها از 17×8.5 اینچ شروع و تا 20×10.5 اینچی ادامه دارند. مشتریان برای رینگ های 20 اینچی خودرویشان می توانند تایرهای کانتیننتال یا پیرلی و یا یوکوهاما را سفارش دهند که همگی آنها در جلو 255 میلیمتری و در عقب 295 میلیمتری هستند. کاهش ارتفاع 35 میلیمتری تعلیق که به لطف فنرهای اسپرت Bilstein بوجود آمده دیگر تغییر ظاهری این CLS خواهد بود.

حال به قسمت فنی می رسیم؛ برابوس برای مدل های CLS 250 CDI از کیت تقویتی خود به نام ECO PowerXtra D4 بهره گرفته که قدرت را با 31 واحد افزایش به 235 اسب بخار و گشتاور را نیز به 560 نیوتن متر رسانده است. برای مدل های CLS 350 CDI نیز از پکیج تقویتی Eco PowerXtra D6S استفاده شده که 308 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور دارد. طبق ادعای برابوس هر کدام از پکیج ها در حداکثر زمانی معادل 45 دقیقه قابل نصب خواهند بود.

برای مدل های CLS 500 نیز قدرت به 493 اسب بخار و گشتاور به 720 نیوتن متر رسیده تا این خودرو براحتی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را داشته باشد. برای نسخه های CLS 63 AMG که پیشرانه ای 5.5 لیتری V8 دارند قدرت به 610 اسب بخار و گشتاور به حدود 1000 نیوتن متر افزایش یافته است. شتاب صفرتاصد این مدل 4.2 ثانیه و حداکثر سرعتش 320 کیلومتر برساعت است. برابوس همچنین برای این مدل از پکیج جدید سیستم اگزوز بهره گرفته که صدای تولیدی آن در دو حالت Coming Home و Sport قابل انتخاب است.

در کابین نیز از مواردی همچون پدال ها و پدال شیفترهای آلومینیومی، چرم های Mastik و آلکانترا به همراه تریم فیبرکربنی برای داشبورد و کنسول، استفاده از لوگوی Brabus و نهایتا صفحه کیلومتری جدید که نشانگر سرعت تا 340 یا 400 کیلومتر درجه بندی شده از جمله مهم ترین تغییرات خواهند بود.



سه شنبه 23 / 7 / 1391برچسب:پورشه,, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

بقیه تصاویر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2